Σάββατο 13 Αυγούστου 2011

Σαράντα χρόνια δάσκαλος, δίδαξα πολλά μα διδάχτηκα περισσότερα

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

          Σήμερα Τετάρτη 07.10.2009, δυο ημέρες πριν από την οριστική ημερομηνία αποχώρησής μου από την ενεργό υπηρεσία στη Δημόσια Δ/ βάθμια Εκπαίδευση, ήρθε να με δει ο προ ημερών μετεγγραφείς αναγκαστικά  στο 7ο Εσπερινό Γενικό Λύκειο της Αθήνας μαθητής μου  Ε .Μ.  , λόγω καταργήσεως των  Α΄ και Β΄ τάξεων του 6ου Εσπερινού Γενικού Λυκείου της Αθήνας, όπου είμαι διευθυντής . Θυμάμαι τον  μαθητή  Ε .Μ, όταν τον κάλεσα πριν δέκα ημέρες στο γραφείο μου για να του αναγγείλω την απόφαση μου να εισηγηθώ στην προϊσταμένη αρχή την κατάργηση των Α΄ και Β΄ τάξεων του 6ου Εσπερινού Λυκείου λόγω έλλειψης του απαραίτητου αριθμού φοιτώντων μαθητών. Του πρότεινα τρία εσπερινά λύκεια , εκείνος όμως προτίμησε το διπλανό, που απέχει 80 – 100 μ. από το δικό μας . Τότε, του εγχείρισα το απαραίτητο υπηρεσιακό σημείωμα έγκρισης της μετεγγραφής του και τον έστειλα στο άλλο σχολείο, για να μου φέρει το αντίστοιχο σημείωμα .  Γύρισε μετά από λίγη ώρα . Διέγνωσα κάποια θλίψη στο βλέμμα του . Στην ερώτησή μου γιατί ; μου απάντησε, παρουσία άλλου μαθητή ,    « όλο το προαύλιο μυρίζει χόρτο …» .
              Ομολογώ πως ένιωσα μια χαρμολύπη όταν, μετά από λίγες ημέρες, μπήκε στο γραφείο μου παρέα με έναν παλιό συμμαθητή του . Χάρηκα πού τον είδα και από ενδιαφέρον τον ερώτησα πώς τα πάει στο νέο του σχολικό περιβάλλον; Η απάντησή του ήρθε αμέσως και χωρίς κανένα δισταγμό : « καλύτερα να έκανα μάθημα στον ΟΚΑΝΑ , παρά στο σχολείο αυτό, όπου η πλειονότητα των μαθητών είναι χρήστες ». Η δήλωση με λύπησε αφάνταστα . Λίγο αργότερα με επισκέφτηκε ο διαχειριστής του κυλικείου εκείνου του σχολείου και μέλος της 10ης σχολικής επιτροπής ,  για να με αποχαιρετίσει λόγω της συνταξιοδότησης μου . Στη προσπάθειά μου να εξακριβώσω  την αλήθεια των όσων είχε ειπεί ο παραπάνω μαθητής, για χρήση ναρκωτικών ουσιών εντός του σχολικού χώρου, ο διαχειριστής του κυλικείου μου ανέφερε ότι η μυρωδιά του χασισιού φτάνει μέχρι και το εσωτερικό του κυλικείου , πράγμα που τον ανάγκασε να παραπονεθεί στον διευθυντή του εσπερινού γενικού λυκείου κ. Μ Σ.
          Τι ειρωνεία !!!! Την ημέρα κατά την οποία ορκίστηκε η νέα ελληνική κυβέρνηση, εγώ γινόμουν αποδέκτης της – αν όχι απελπισίας – μεγάλης δυσφορίας δυο ατόμων, που ζουν αυτή την πικρή εμπειρία μέσα στο σχολικό περιβάλλον . Πρόεδρος της νέας κυβερνήσεως ο Γεώργιος Α. Παπανδρέου ο ΕΓΓΟΝΟΣ. Ο συνειρμός αναπόφευκτος ... Ο ίδιος ως υπουργός ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ επί κυβερνήσεως  του πατέρα του Ανδρέα Γ. Παπανδρέου, στην   δεκαετία του ενενήντα είχε εκφράσει, ως άλλος απόστολος του…. προοδευτισμού, την πολιτική θέση να επιτρέπεται στους χρήστες μαλακών ναρκωτικών ουσιών στην Ελλάδα να καλλιεργούν ΜΕΡΙΧΟΥΑΝΑ σε γλάστρες στα σπίτια τους και μάλιστα  .από την επίσημη θέση του ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΕΠΘ.
           Ελπίζω μέχρι τη Παρασκευή 9.10.2009, τελευταία ημέρα της ενεργού υπηρεσίας μου στην Δημόσια Εκπαίδευση, να μη μου παρουσιαστεί τίποτε άλλο δυσάρεστο που να μου διαταράξει τη ροή των σκέψεων μου για τη συγγραφή του αυτοβιογραφικού βιβλίου μου.
            Με ικανοποιεί το γεγονός, ότι φεύγω από την υπηρεσία , ουσιαστικά και τυπικά ως λυκειάρχης, επειδή πρόλαβα και υπέβαλα αίτηση παραίτησης από 10.08.2009. Όσοι παρέμειναν θα υποστούν την  αμφισβήτηση για  την επιλογή τους [1], πράγμα το οποίο θεωρώ πολύ προσβλητικό.
            Λόγος της αμφισβήτησης είναι η απόφαση του διοικητικού εφετείου, στο οποίο προσέφυγε ένας μη επιλεγείς πρώην και νυν υποψήφιος διευθυντής, κατά της μεθόδευσης επιλογής , ως προς το μέρος της προφορικής συνέντευξης των υποψηφίων από το ΠΥΣΔΕ[2] της Α΄ Δ/νσης Δ.Ε. Αθήνας, όπου οι κρίνοντες, δυο αιρετά μέλη του, υπήρξαν ταυτόχρονα κρίνοντες και κρινόμενοι, ενώ ήταν οι ίδιοι και οι αναπληρωτές τους υποψήφιοι  διευθυντές .!
             Όποιος πιστεύει ότι στην επιλογή, που προβαίνει οποιαδήποτε δημόσια ελληνική υπηρεσία, δεσπόζει και κυριαρχεί η αρχή της δεοντολογικής αξιοκρατίας είναι επιεικώς αφελής . Θα σας αναφέρω δυο από τα άπειρα τέτοια περιστατικά. 1 – ο προσφυγών στη διοικητική δικαιοσύνη υποψήφιος είχε επιλεγεί μια άλλη  τετραετία στο πρόσφατο παρελθόν ως διευθυντής σχολικής μονάδας, ενώ εκκρεμούσε εις βάρος του ΕΔΕ για παρενόχληση μαθήτριας σε πολυήμερη μαθητική εκδρομή . Η ίδια κατηγορία βάραινε και άλλον, που διετέλεσε κατά το ίδιο διάστημα διευθυντής της Α΄ Δ/νσης Αθήνας .  2 – Είναι αξιομνημόνευτη και η περίπτωση επιλογής  διευθυντή ενός εσπερινού γυμνασίου.
          Η περίπτωση αυτή καταδεικνύει το μέγιστο βαθμό κατάπτωσης, στην οποία έχει οδηγηθεί η δημόσια διοίκηση και ιδιαίτερα η δημόσια εκπαίδευση.  Και στην περίπτωση αυτή, ενώ εκκρεμούσαν εις βάρος του δευτέρου καταγγελίες για αμελή άσκηση των διευθυντικών του καθηκόντων, βαθμολογήθηκε με άριστα ( 20 )στη προφορική συνέντευξη . Σε διερευνητική ερώτησή μου προς τον τότε προϊστάμενο του αρμόδιου γραφείου Δ/θμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας . Ν.Κ, γιατί το Υπηρεσιακό Συμβούλιο Επιλογής ΠΥΣΔΕ ακολούθησε αυτή τη σκανδαλώδη τακτική, μου απήντησε ότι, έπρεπε να αποκλεισθεί ένας άλλος ανεπιθύμητος υποψήφιος που διεκδικούσε την διεύθυνση του ίδιου σχολείου .
           Η αυθαιρεσία σταμάτησε άραγε εκεί; … Μετά από προανακριτική διοικητική εξέταση, την οποία διεξήγαγε ο γράφων, κατά την οποία εξετάστηκαν πάνω από 25 μάρτυρες , και ενώ το πόρισμα ήταν επιβαρυντικό για τον προαναφερθέντα , και μετά από ΕΔΕ που κατέληξε και αυτή σε ίδιο πόρισμα, η αρμόδια διοικητική αρχή δεν προχώρησε στη λήψη των προβλεπομένων μέτρων. Και αυτό , για να μη απομακρυνθεί ο παραπάνω από τη θέση του διευθυντή του συγκεκριμένου γυμνασίου, για  ένα και μόνο λόγο, όπως μου δηλώθηκε of the recokd  …. Άκουσον … άκουσον … μη γίνει διευθυντής ο άλλος υποψήφιος, που είχε σειρά στο πίνακα επιλογής και προτίμησης , γιατί η υπηρεσία δεν τον ήθελε λόγω δύστροπης συμπεριφοράς και κομματικής  αλαζονείας.       




[1] . Βλ. έγγραφο της Διευθύντριας της Α΄Δ/νσης Δ.Ε Αθήνας . ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ Α.Π 11031/6.10.2009 . «Από τη Διεύθυνση Δ.Ε.Α΄ Αθήνας ανακοινώνεται ότι αναβάλλονται για μεταγενέστερο χρόνο οι συνεντεύξεις των υποψηφίων διευθυντών σχολικών μονάδων που είχαν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν στις 7/10/2009.
[2] ΠΥΣΔΕ . Υπηρεσιακό συμβούλιο .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου